חיפוש

כמה פעמים הכלב שלך צריך לאכול ביום?

בעלי כלבים רבים תוהים כמה פעמים הם צריכים לתת לכלב שלהם לאכול במהלך היום.
השאלה נובעת ברוב המקרים בעקבות מצבים שבהם הכלב נראה מתעניין באוכל שהבעלים אוכלים, ומתוך כך, עולה התהייה, האם הוא רעב? האם יש צורך להעלות את הכמות של המזון שלו? האם צריך לתת לו מנה נוספת?

 

אם אתם רוצים לדעת כמה פעמים הכלב שלכם צריך לאכול במהלך היום, חשוב שתדעו שהתשובה מורכבת מכמה גורמים, גיל, המצב הבריאותי והמשקל של הכלב, להלן פירוט אודות הגורמים הללו:

גיל

הכלב שלכם צריך לאכול בהתאם לגיל שלו. חשוב לערוך הפרדה בין כלב שהוא גור או כלב בוגר.

 

  • גור כלבים

גור כלבים יכול להתחיל לאכול אוכל מוצק החל מגיל חמישה שבועות בערך.
מגיל חמישה שבועות ועד 12 שבועות, גור כלבים צריך לאכול 4 ארוחות ביום, שתיים בין הבוקר לצהריים ושתיים נוספות בין הצהריים לשעות הערב.
חשוב מאוד לשים לב לתזונה של הגורים.  מומלץ לבחור מזון שעשיר בחלבונים ולא בפחמימות. מזונות איכותיים לכלבים בכל הגילאים ניתן לקנות דרך צ'או צ'או האתר הרשמי.
החל מגיל 12 שבועות, ניתן להפחית את כמות הארוחות של גור הכלבים ל-3 ארוחות ביום, האחת בבוקר, השנייה בצהריים והשלישית בערב.

 

  • כלב בוגר

ההגדרה של כלב בוגר היא החל מגיל חצי שנה. בשלב זה, הכלב יכול לאכול 2ארוחות ביום, האחת בבוקר והשנייה בערב.
כמות האוכל שאותה הכלב צריך לקבל תלויה בחישוב של המשקל שלו עם גילו.
הכמות המדויקת מופיעה בדרך כלל על שקיות המזון של הכלבים וחשוב מאוד לשים לב שאתם רוכשים מזון שמתאים לגיל הכלב.
אם הכלב שלכם בוגר, חשוב לקנות לו מזון של כלבים בוגרים ולא של גורים וגם ההפך. חשוב מאוד לשים לב לפרטים הללו מכיוון שהם חשובים להתפתחות ולבריאות של הכלב.

 

מצב בריאותי

אם לכלב שלכם יש חסרים תזונתיים כלשהם, ייתכן שהוא יצטרך לאכול מספר רב יותר של פעמים במהלך היום כדי להשלים את החסרים הללו.
במידה ואתם סבורים שכלבכם סובל מחסרים שכאלו, כדאי לפנות אל הווטרינר שלכם כדי לערוך לכלב בדיקות דם ולבדוק האם אכן הוא סובל מחסרים תזונתיים.
אם יימצא שיש חסרים, הווטרינר ינחה אתכם אם יש שינוי בתדירות הפעמים שהכלב שלכם צריך לאכול במהלך היום.

 

משקל

ווטרינרים ממליצים להאכיל את הכלב בהתאם למשקל שלו ולהמלצות שמופיעות על שק האוכל שאותו קניתם (כל שק מכיל רכיבים אחרים, אליהם מתלוות המלצות שונות).
ההמלצה שלנו היא להקשיב למומחים בתחום ולהאכיל את כלבכם בהתאם להנחיות שרשומות על שק האוכל. אם בכל זאת, הכלב שלכם נראה רעב במהלך היום. ההמלצה היא לפצל את הארוחות מ-2 ל-3 ובכך לאפשר לו לאכול יותר פעמים, אבל את אותה הכמות (כדי לשמור על המשקל שלו).

 

מזון לכלבים

אולי תאהבו גם את

כלבים קטנים אוכלים
מה אוכלים כלבים קטנים?

התאמת מזון לגורי כלבים חייבת לעבור אבחון רגע לפני הרכישה משום שקיימים סוגי כלבים רבים וחייבים להתאים לכל סוג את המזון הטוב ביותר עבורו. כך

קראו עוד »