חיפוש

מה העונש על נסיעה נגד כיוון התנועה?

נסיעה נגד כיוון התנועה נחשבת לעבירה מסוכנת על הכביש. למעשה, הרכבים היחידים שיכולים לנסוע נגד התנועה הם רק רכבי חירום המיומנים בכך, כמו רכבי משטרה, כאשר הנהג עבר הכשרה מתאימה. מי שנתפס נוהג נגד כיוון התנועה חשוף לענישה משמעותית. בנוסף, לענישה יש השלכות מסוימות שיכולות להיות רלוונטיות כלפי הנהג שביצע את העבירה.

 

מהי נסיעה נגד כיוון התנועה?

הכבישים בנויים ממספר נתיבים, כאשר לכל נתיב יש את כיוון התנועה שלו. ניתן לדעת את כיוון התנועה של כל נתיב לפי סימון שנמצא על הכביש, או לפי שלטים ותמרורים שונים, כמו תמרור אין כניסה, או תמרור כביש חד סטרי.

במצבים מסוימים, בין אם מדובר באופן מכוון או בטעות, ישנם נהגים שנוסעים נגד כיוון התנועה. הכוונה היא לנסיעה בכיוון ההפוך מהכיוון שמותר לנהיגה באותו הנתיב, כך שחזית המכונית של הנהג הסורר פונה לחזיתות של שאר המכוניות שמלפניה. בלחיצה על הקישור תוכלו לקרוא עוד על עבירות תנועה חמורות.

 

מהן הסכנות בנסיעה נגד כיוון התנועה?

נסיעה נגד כיוון התנועה נחשבת לעבירה מסוכנת, ובצדק. נסיעה נגד כיוון התנועה יכולה לגרום לתאונות דרכים שונות, כאשר לנהגים הנפגעים יש סיכוי נמוך מאוד למנוע את התאונה בכוחות עצמם בלבד.

במידה ואדם נוסע נגד התנועה בכביש שיש בו הגבלת מהירות, התנגשות חזיתית יכולה להוביל לנזקים קלים יותר, אך עדיין לנזקים חמורים. כמו כן, הנהג הנפגע יכול להגיב למהירויות נמוכות ובכך לצמצמם את הנזק. התנגשות חזיתית בכבישים מהירים היא קטלנית ויכולה להוביל ברוב המקרים למוות של שני הנהגים המתנגשים.

 

מה קובע החוק?

החוק רואה בחומרה עבירה של נהיגה נגד כיוון התנועה. האשמה המוטלת על עבירות כאלו, או על תאונות שהתרחשו עקב מי שנהג נגד כיוון התנועה, היא אך ורק על הנהג שביצע את העבירה. לרוב, המשטרה מקבלת דיווח מהיר מאזרחים על נהגים שנוהגים בניגוד לכיוון התנועה, שכן הדבר מהווה מראה חריג ומסוכן. החוק קובע כי מי שנתפס נוהג בניגוד לכיוון התנועה, ייקנס ב-500 שקלים ויצברו לחובתו 6 נקודות תעבורה.

 

השלכות

העונש הכספי לנהג שנוהג נגד כיוון התנועה אינו חמור במיוחד, אך 6 נקודות תעבורה יכולות להזיק לכל נהג. נקודות התעבורה הן השיטה בה מטיל משרד הרישוי הגבלות על נהגים שמבצעים עבירות בכביש. נהגים שמבצעים כמות מסוימות של עבירות, צוברים עוד ועוד נקודות. הגעה ל-36 נקודות למשל, תוביל לשלילת רישיון זמני מהנהג. לכן, נהגים שנוהגים בניגוד לכיוון התנועה יכולים להיפגע מההשלכות של הענישה בדמות הנקודות.

 

כיצד להימנע?

נהגים שנוהגים נגד כיוון התנועה הם לרוב נהגים שיכורים, נהגים שבורחים מהמשטרה, נהגים ללא רישיון או אנשים הלוקים בנפשם. נהיגה בניגוד לכיוון התנועה מסכנת גם את הנוהג. אם אתם מכירים מישהו שעלול לעלות על הכביש ולנסוע נגד כיוון התנועה, מנעו ממנו לעשות זאת ודווחו למשטרה.

עונש על נהיגה

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »