חיפוש

תביעות נכות כללית – עשה ואל תעשה

הבריאות שלנו עומדת מעל הכל. לפעמים, ישנם מצבים בריאותיים שאין מהם דרך חזרה. כשאדם מגיע למצב של נכות, הוא נפגע באופן משמעותי לכל המשך חייו. המדינה מכירה בכך ומאפשרת לאנשים במצב נכות לקבל קצבה נכות כללית, אם הם איבדו מהיכולת שלהם להתפרנס בעצמם.

כדי לקבל את הקצבה הזאת, יש לתבוע נכות כללית מהביטוח הלאומי. תביעות נכות כללית המוגשות לביטוח לאומי אינן עניין פשוט. יש במסגרתן דברים שצריך לעשות ואחרים שאסור לעשות. על כך במאמר שלפניכם.

 

אל תגישו את התביעה לבדכם

הרבה אנשים בטוחים שהם מבינים בעצמם הכי טוב. ביטחון עצמי זה דבר חשוב, אבל בתביעות נכות כללית מול הביטוח הלאומי הוא עשוי להיות הרסני. התביעות הללו חשובות מאוד, שכן הן יכולות להשפיע באופן משמעותי על המצב הכלכלי של התובע להמשך החיים שלו. בכלל, כדאי לקרוא מידע בנושא הגשת תביעת נכות כללית.

אחד הדברים שאסור לכם לעשות בתביעות כאלו הוא להגיש אותם לבדכם. מדובר בתביעות שכוללות בירוקרטיה רבה. צריך למלא הרבה טפסים, לצרף מסמכים שונים ולהבין את הדקויות המשפטיות השונות. לכן, הגשה של התביעה הזאת לבד מסכנת את ההצלחה שלה. ניתן ומומלץ להגיש את התביעה עם איש מקצוע מתאים, כמו חברה שמתמחה בתביעות הללו או עורך דין.

 

אספו את כל המסמכים הרלוונטיים

מסמכים רפואיים הם חלק אינטגרלי מהגשת תביעת נכות כללית. בסופו של דבר, הרעיון מאחורי הגשת התביעה הזו היא קבלת פיצויים בדמות קצבה, שנקבעים לפי אחוזי נכות שקובעת וועדה רפואית בביטוח הלאומי. כדי שהביטוח הלאומי יבין שאתם אכן מצויים במצב של נכות, תצטרכו להוכיח את זה בין היתר באמצעות מסמכים רפואיים.

ישנם מסמכים מגוונים שצריך לצרף אל התביעה שלכם. למשל, אם יש לכם אבחנה של מצב רפואי כלשהו מהרופא, אתם צריכים לצרף אותה. גם תוצאות של בדיקות שונות, כמו בדיקת MRI, בדיקת CT או בדיקת רנטגן, הן דבר הכרחי שיש לצרף אל התביעה שלכם.

 

אל תופיעו לוועדה הרפואית לבד

כמו שלא מומלץ להגיש את התביעה לבד, ככה לא מומלץ להופיע אל הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לבד. הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי יכולה לזמן אתכם להתייצב מולה. לפי ההופעה שלכם מולה, היא תקבע את אחוזי הנכות שלכם, כך שאין פה יותר מדי הזדמנויות. ניתן להתייצב עם ליווי לוועדה הרפואית. הליווי המומלץ ביותר הוא של איש מקצוע עם בקיאות, שיוכל לתדרך אתכם ולסייע לכם עם סיטואציות שונות.

 

התכוננו היטב לוועדה הרפואית

אנשים רבים שמקבלים זימון מהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לא לוקחים אותו ברצינות. מבחינתם, הם מודעים למצב הנכות שלהם, אז הם יודעים שהם פשוט צריכים להופיע ומאמינים שהם יקבלו את האחוזים המתאימים. לצערנו, הוועדה הרפואית נוקשה יותר ממה שנהוג לחשוב, ולכן צריך להתכונן לקראתה בשיא הרצינות.

תביעת נכות כללית

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »