חיפוש

אילו תנאי מס חלים על תושב יישוב ספר?

אחד הקריטריונים החשובים והרלוונטיים ביותר להחזר מס עבור ישראלים רבים הוא מגורים ביישוב ספר. מהו יישוב ספר, מי נחשב לתושב בו וכמה אחוזי החזר מס ניתן לקבל על מגורים אלו? על כך במאמר הבא

 

מהו יישוב ספר?

מבחינת החזר מס יישוב ספר מוגדר כיישוב העומד באחד משני הפרמטרים הבאים: יישוב קו עימות, השוכן בסמוך לגבולות המדינה ועל כן בעל דירוג בטחוני נמוך, או יישוב המדורג באשכול 8 ומטה במדרג הכלכלי-חברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ניתן לראות אם כן כי הנימוק המרכזי עבור החזר מס למתגוררים ביישובי ספר הוא מתן הטבה משמעותית לתושבים הגרים במקום עם מציאות ביטחונית או כלכלית-חברתית לא פשוטה. יישוב יכול לעמוד בשני הפרמטרים הנ"ל' ובכך לזכות את תושביו בזכאות לאחוזים גבוהים יותר בהחזר המס.

בנוסף על מנת שיישוב יוכר כיישוב ספר עליו לעמוד בשני קריטריונים נוספים: גודל אוכלוסייה שאינו עולה על שמונים וחמישה אלף תושבים, ויישוב שבהגדרתו המשפטית "הקמתו אושרה לפי כל דין".

 

מיהו תושב יישוב ספר?

תושב יישוב ספר הוא כל מי שהתגורר ביישוב ספר בשנים עשר החודשים האחרונים. חשוב להבהיר כי ההטבה רלוונטית רק למי שמרכז חייו אכן ביישוב ולא למי שגר בו "על הנייר" אך בפועל לא מבלה בו את מרבית השבוע. השנה הראשונה למגורים ביישוב ספר לא מזכה בהחזר מס אך ניתן לדרוש עליה החזר מס רטרואקטיבי לאחר מכן. אם התושב עבר אל או מיישוב הספר במהלך שנת המס ולא בתחילתה, הוא יהיה זכאי לקבלת הסכום היחסי של החזר על בסיס מספר החודשים בהם אכן גר ביישוב המוכר להחזר מס.

 

על איזה החזר מס מדובר?

החזר המס ניתן על הכנסה מיגיעה אישית בלבד (לדוגמא משכורת חודשית וקצבאות שונות אשר נכללות תחת סעיף זה. הכנסה מרווחי הון או מהשכרת נכס אינה נחשבת ליגיעה אישית). החזר נקבע על פי אחוזים מההכנסה ועומד על טווח של שבעה עד עשרים אחוזים לפי היישוב הרלוונטי.

 

כיצד מקבלים החזר מס על מגורים ביישובי ספר?

בקשה לקבלת החזר מס על מגורים ביישובי ספר תיעשה ככלל הבקשות האחרות להחזרי מס. יש לשלוח את הטופס המתאים לבקשה הרלוונטית לפקיד השומה האזורי או להעלותה באתר האינטרנט של משרד המיסים. אל הבקשה יש לצרף מסמכים מתאימים המעידים כי המגיש אכן תושב ביישוב ספר הגר בו מעל שנה.

מבחינת הרשויות, על הבקשה להיות מטופלת ולזכות למענה עד שלושה חודשים מרגע הגשתה. חשוב לא לשבת בחיבוק ידיים ולוודא שהבקשה שלכם לא הלכה לאיבוד איפשהו בדרך. ענייני מיסים והחזרים יכולים לבלבל לא מעט אנשים שבירוקרטיה אינה הצד החזק שלהם. לכן אפשר גם ללכת על הדרך הקלה והבטוחה ולהגיש את הבקשה להחזר מס בעזרת חברה מקצועית שזהו תחום התמחותה.

מַס

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »