חיפוש

האם מפרנס יחיד במשפחה זכאי להחזרי מס?

כל אזרח ישראלי שיש לו הכנסה כלשהי נדרש לפי החוק לשלם מס בגין הכנסה זו. עם זאת, מדינת ישראל הכירה במספר לא מבוטל של מקרים שביכולתם להפחית את החבות במס של עובדים שנכנסים תחת אותם מקרים, כך שהם יקבלו נקודות זיכוי במס. האם מפרנס יחיד במשפחה נכנס בגדר אותם מקרים?

 

מהן נקודות זיכוי במס הכנסה?

כאמור, כל עובד במדינת ישראל, בין אם הוא עובד שכיר או עובד עצמאי, נדרש לשלם מס הכנסה בגין הכנסותיו בכל שנת מס. עם זאת, לא כל העובדים משלמים את אותו תשלום המס – שיטת המיסוי בישראל היא שיטה פרוגרסיבית, לפיה עובד שמקבל משכורת גבוהה יותר ישלם אחוז מס גבוה יותר מאשר עובד שמשתכר בסכומים נמוכים יותר.

מדינת ישראל קבעה מספר רחב של מקרים ונסיבות שבהן יוכלו העובדים לקבל נקודות זיכוי במס – ובכך להפחית את חבות המס שעליהם לשלם מהכנסתם. במקרים אלו אמנם העובד ישלם פחות מס מבעבר, אך לעיתים קרובות העובד ממשיך לשלם סכום מס גבוה יותר מכפי שהוא נדרש, עד אשר רשויות המס מעדכנות את תשלום המס שלו בסוף שנת המס. במידה והעובד שילם במהלך השנה סכום מס גבוה יותר מכפי שהוא היה אמור לשלם, הוא יוכל להגיש בקשה להחזרי מס מהמדינה.

 

האם ניתן לקבל החזרי מס עבור מפרנס יחיד במשפחה?

המדינה מכירה בנסיבות שונות בחיי משפחה של זוג כנסיבות שיוכלו להעניק נקודות זיכוי במס, ולכן גם מאפשרת החזרי מס לזוגות נשואים. כך למשל, זוג נשוי שהביא ילדים לעולם זכאי עבור הילדים לנקודות זיכוי במס, כתלות בכמות הילדים שיש לבני הזוג ולגילאי הילדים.

אחת הנסיבות שבגינה ניתן לקבל נקודת זיכוי במס היא מקרה של מפרנס יחיד במשפחה – כאשר מדובר על זוג נשוי שבו רק אחד מבני הזוג עובד, כך שהוא מהווה "מפרנס יחיד". במקרה זה, המפרנס היחיד זכאי לקבל עבור מצבו נקודת זיכוי אחת במס הכנסה.

 

כיצד ניתן לקבל את החזרי המס עבור מפרנס יחיד במשפחה?

במידה ובדקתם את זכאותכם לקבלת החזרי מס, ומצאתם שאכן שילמתם סכומי מס גבוהים יותר מכפי שנדרשתם לשלם – תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס מהמדינה. את הבקשה עצמה ניתן למלא באופן מקוון, אך יש להגיש אותה בצורה פיזית לידי פקיד השומה הקרוב לביתכם.

בנוסף להגשת הבקשה עצמה, יש להגיש לידי פקיד השומה גם מסמכים נוספים – וביניהם טופס 135 שבו תצהירו על הסיבות שבגינן אתם זכאים להחזרי מס, טופס 106 שבו עליכם להצהיר על כל הכנסותיכם השנתיות עבור אותה שנת מס שעליה אתם מבקשים את ההחזרים, וכן כל אישור או מסמך רלוונטיים שיוכלו לאשש בפני פקיד השומה את זכאותכם לקבל החזרי מס והטבות מס שונות.

 

מחשבון וטופס החזר מס

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »